نگهداری از کاشی و سرامیک ساختمان
نگهداری از کاشی و سرامیک ساختمان
یک شنبه 13 تير 1400 ساعت 10:33 | بازدید : 135 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

مدیریت نگهداری ساختمان یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان است که تاکنون در ایران به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است. به طور کلی ، دوره نگهداری از ساختمان از زمان شکل گیری مفهوم ذهنی ساخت و ساز تا پایان عمر آن ، حدود نود و پنج درصد از چرخه زندگی یک ساختمان است. با استفاده از یک سیستم مدیریت مناسب در بخش نگهداری ، نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه را نیز فراهم می کند. بدیهی است که طبق این مقاله ، نگهداری و مدیریت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این پایان نامه ، ابعاد مختلف مدیریت نگهداری ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه داشتن مدیریت مناسب و مناسب مستلزم داشتن سازمانی برای اجرای اهداف مدیریت است ، بنابراین در این پایان نامه مقوله سازمان نگهداری نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. از آنجا که آموزش در ایران بعد از خانه های مسکونی و همچنین با توجه به اهمیت مدارس ، بیشترین ساختمان را دارد ، در این مقاله ، مدیریت تعمیر و نگهداری مدارس و نحوه سازماندهی آن در شرایط فعلی بررسی شده و سازمانی جدید برای بهبود آن ارائه شده است.

تعمیر و نگهداری ساختمان

مدتهاست که موضوع تعمیر و نگهداری در ساختمانها در سراسر جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است. گرچه اهمیت این بخش از صنعت ساختمان و فناوری توسط محافل برجسته علمی و پژوهشی جهان شناخته شده است ، اما متأسفانه در بعد عملی و علمی آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است ، شناخته می شود. به منظور جلب توجه بیشتر به این مهم در صنعت ساختمان ، در اواخر دهه 1970 ، شورای جهانی اسناد و تحقیقات ساختمان توجه به بهبود کیفیت مدیریت تخصصی نگهداری ساختمان را در دستور کار خود قرار داد. دادو همچنین کمیسیون را موظف به بررسی روش های گسترش کاربرد یافته های علمی کرد.
یکی از پرهزینه ترین کارها در همه کشورها تعمیر و نگهداری ساختمان ها است که هزینه قابل توجهی است. این هزینه ها که بخشی از سرمایه ملی است ، روشن و ملموس نیست ، اما در کشورهایی که مطالعات انجام شده است. مانند انگلیس ، هزینه تعمیرات سالانه ساختمانها بیش از 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود. اکنون با توجه به سطح بالای هزینه های تعمیرات ساختمان ها در کشورمان ، در صورت اتخاذ مدیریت مناسب ، می توان درصد هزینه ها را کاهش داد و صرفه جویی کرد.
این مبلغ قابل توجهی خواهد بود که به طور طبیعی به پایتخت ملی بازگردانده می شود. امروزه موضوع تعمیر و نگهداری نقش مهمی در مباحث تحقیق و اجرا دارد.
کلیه ساختمان ها پس از ساخت نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. روش تعمیر و نگهداری نقش مهمی در افزایش هزینه های ساختمان در حین کار دارد. به دلیل اجرای یک سیستم تعمیر و نگهداری مناسب ، از تعمیرات گسترده جلوگیری شده و در نتیجه هزینه قابل توجهی به همراه دارد. تعمیرات بسیار کاهش می یابد.
استفاده از سیستم مدیریتی برای نگهداری ساختمان بسیار مهم است زیرا بدون سیستم مناسب ، کار تعمیر و نگهداری سلیقه ای است و کارایی لازم را نخواهد داشت. همه این عوامل مستلزم ایجاد یک سیستم مدیریتی از مرحله مناقصه تا مرحله اجرا در عملیات نگهداری است.

دلایل مهم ترک خوردگی و خرابی کاشی ها دلیل اصلی ترک خوردن و شکستن کاشی های ساختمان ، ساختمان است. دلیل دیگر این است که لعاب کاشی از شیشه و سیلیس ساخته شده و با کمترین فشار ترک خورده و خرد می شود. دیگری قرار داده شده است که باعث می شود کاشی گرما و ترک زیادی را به دلیل انقباض و انبساط کاشی جذب کند. به منظور جلوگیری از این ، لوله ها با فایبرگلاس پوشانده می شوند و برای چسبندگی بهتر ملات با عایق فایبرگلاس ، از مش سیم استفاده می شود. انجام می دهند.

کاشی های ترک خورده را ترمیم کنید ، با یک چکش سبک به گوشه آن برخورد کرده و آنرا خرد کرده و کاملاً مونتاژ کنید. محلی را که باید کاشی جدید نصب شود کاملا تمیز کنید و از مقدار کافی چسب کاشی استفاده کنید. مراقب باشید که چسب نشت نکند و فقط آن را نگه دارید یک کاشی داشته باشید. گوشه ها را کمی با تخم مرغ بزنید تا خوب بچسبد.
ترمیم کاشی به روش ساختمانی پس از خرد شدن کاشی های ترک خورده ، ملات پشت آن را کاملاً خالی و 2 سانتی متر تمیز می کنیم. ما محل را آب می دهیم. یک ملات ماسه سیمانی دانه ریز با درجه کافی تهیه کنید و کاشی کاشی کاری شده را در جای خود قرار دهید. آن را قرار داده و با تخم مرغ بر روی تمام سطح آن می کوبیم و سطح آن را تراز می کنیم و روی کاشی های اطراف می گذاریم. پس از نصب کاشی ، آن را با پودر سنگ و سیمان رنگی به نسبت یک به چهار گره زده و سطح کاشی را با پارچه تمیز می کنیم.
نصب کاشی بر روی شکافهای عمیق دیوار ما یک ردیف کاشی در اطراف ترک می شکافیم تا بتوانیم تعمیرات را به خوبی انجام دهیم. ماون را کاملا پشت کاشی می گیریم. عرض ترک را آجر کرده و در قسمت لازم خالی کنید.

استفاده از کاشی کاملا خشک

به چه دلایلی موزائیک ها لق میشوندچنانچه ماسه ملات موزائیک فرش ، حتماً از نوع دیگر در دانه دانه بعلت زبری بین ملات و موزائیک پیوند به وجود نمی آید و با جستجو در اثر اثر وآمد و جابجایی و سایل و غیره موزیک فرش هم همین طور.

جلوگیری از لق شدن موزائیکباید از ماسه ریز دانه سیلت دار استفاده کرد تا باعث شود که هر چه بیشتر ملات و موزائیک شود.
باید سطح موزائیک را از گرد و غبار پاک کرد.
روش تعمیر موزائیک هایی که انداخته اند (تعمیر جزیی)

موزائیک و موزائیک هایی که لود شده اند را با لبه کاردک یا کم از جایزه در سطح سطح ملات زبره را گرد آوری و مرطوب می کنند. موزائیک رازملاتهای قدیمی پاک میکنیم (دوغاب را را میتراشیم) و آن را را زنجاب کنیدیم دوغاب در واقع ساخته شده روی روی ملات سابق زبره که سخت میریزیم و موزائیک را در جایگاه قبلی قرار دهید. و سطح موزاییک لزوم با مشت و تخمق میکوبیم عمل دوغاب سازی را در صورت تغییر در موزائیک های انجام شده در صورت انجام میدهیم.با پودر سنگ .سطح دوغاب اضافی را خشک و سپس با کمبود جمع کنید
نکته:
اگر دو سر موزائیک را به اندازه نیم سانتیمتر بتراشیم ملات دوغاب بین آنها قرار دهید بهتر می شود و می توانید آن را به وجود بیاورید. اگر شما 48 مواقع با استفاده از پارچه و گونی نماد مرطوب نگه دارید که می توانید آن را حفظ کنید ، بنابراین اگر بخواهید آن را ادامه دهید از غبارگیری موزائیک بجای دوغاب از چسب استفاده بهتر می شود اگر لقی موزائیک به تعداد فراوان یا در کل سطح باشد تا تعمیر کلی شما پردازش شود.
موزائیک ها را جمع کنیدیم. دوغاب آنها را را میتراشیم و آنها را مرطوب می کنم. سطحی که قرار است موزاییک باشد برای قرار گرفتن (زبره) کاملا مرطوب کرده و ملات ماسه بادی و سیمان با 250 کیلو گرم در متر مکعب را روی روش اجرای قبلی قرار داده است. موزائیک فرش را با ریسمان کشی بنایی می کنم
نکته:
ملات های زبره قبلی جمع آوری نمی شود. مگر در کف سازی کمبود ارتفاع به وجود آید.قطر ملات باید بین 1.5 تا 2 سانتی متر باشد. در زیر موزائیک های موجود نیز از 5 میلی متر کمتر باشد و کرم بندی با دقت صورت بگیرد که باید مواقع از نیم یا سه قدی استفاده شود .در این حالت پست موزاییک را با توجه به ایده های خط انداخته و خالی کرده است (میتراشیم) و با چکش به آن ضربه زده از هم جدا می کند


تعمیر موزائیک و ملات شکسته شده است

موزاییک های شکسته شده جمع آوری می کنند با قلم و چکش با اندازه 1.5 سانتیمتر ملات را میتراشیم اگر خرابی بیشتر اگر مقدار 1.5 افزایش پیدا می کند تا حدی که به دلیل موزاییک بودن واردات غیرقابل قبول است. طوح موزائیک ها را مرطوب وملات ماسه و سیمان را با اطمینان کافی نسبت 1 به 4 آماده می کنید موزائیک را اجرا کنید و با مشت و تخمیر میکوبیم تا ملات در خلل و فرج آنها بخواهد که می تواند به توافق برسد و دیگر عمل نمی کند تمیز کردن سطح را انجام میدهیم
دلایل چال شدن سطح موزائیکبه دلیل افتتاح خاک نرم و فروکش شدن چاهک ها و مقاوم نبودن زیر سازی برای مرور زمان موزاییک فرش مشکند و فرو کشیدن باعث می شود.
دلایل قوزو کپ شدن سطح موزائیک
آهک های ناشکفته ای که در سطح زیر موزیک فرش ودر چاله ها مدفول شده بعد از آب شدن آن شکسته می شود اگر حجم کمتری پیدا کند باعث می شود سطح موزائیک را قوز و کپ کند
دلایل یخزدگی موزائیک وبلند شدن موزائیک
بعلت باز بودن درزهای موزائیک و عدم بی توجهی در امر دوغاب باعث می شود که آب باران زیر کف پوش نفوذ کند و یا بزد ازدیاد حجم به وجود آید و موزائیک از جای خود بلند شود.
روش های تعمیر سه مورد (یخزدگی .کپ. و چال شدن) موزائیک
موزائیک کف و دوغاب سخت شده است زیرا موزائیک جمع آوری می کند ملات زیر موزائیک کاملا جمع می شود و اگر لازم باشد سطح آن را بخوانید یا موزائیک فرش را با ملات مرغوب و با رعایت مرمت سازی انجام دهید. برای دوغاب طراحی درزها را بیشتر از 5 میلی متر باز کنیدیم دوغاب ماسه بادی و یا خاک سنگ و سیمان با عیار کافی تهیه می کند و سپس سطوح موزائیک را به عنوان مجازی درزها خالی نشود. تمیز میکنیم.



برچسب‌ها: کاشی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین کاشی و سرامیک روز دنیا و آدرس ceramictilenew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 38
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 39
:: بازدید ماه : 39
:: بازدید سال : 116
:: بازدید کلی : 478